«ο σιωπών δοκεί συναινείν», qui tacet consentire videtur (όπoιoς σιωπά φαίνεται ότι συναινεί)

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Ιωάννης ΒΡΥΖΑΣ
δικηγόρος - Δρ Νομικής - ΔΜΣ Ποινικού Δικαίου
Βασ. Ηρακλείου 37-39
τηλ. 2310-238435 κιν. 6977-813733
Ε-mail : vryzas-1@otenet.gr
546 24 Θεσσαλονίκη

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Κρατάει γερά η απεργία στο μετρό της Θεσσαλονίκης !


Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Εργο - φάντασμα παραμένει το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο για τέταρτη εβδομάδα είναι «στον πάγο». Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον αρχαιολογικό τομέα συνεχίζονται, άγνωστο προς το παρόν για πόσο ακόμη.
Χτες, πάντως, δε συζητήθηκε στο δικαστήριο η αγωγή που κατέθεσε η κατασκευάστρια κοινοπραξία, με την οποία ζητά να κριθεί καταχρηστική η απεργία των περίπου 600 εργαζομένων, οι οποίοι υπάγονται στο Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης. Η υπόθεση πήρε αναβολή για τις 20 Νοεμβρίου! Ετσι, αν στο μεταξύ δεν αλλάξει κάτι, στα «κρίσιμα» εργοτάξια του μετρό, τα οποία βρίσκονται στο κέντρο της πόλης και ακόμη εκτελούνται αρχαιολογικές ανασκαφές, σε λίγο θα κλείσουμε μήνα από την τελευταία φορά που έπεσε κάποια... φτυαριά.
Οι εργαζόμενοι βλέπουν πίσω από τη νέα αναβολή της συζήτησης σκοπιμότητα, καθώς θεωρούν ότι, παρά την αποχή των δικηγόρων, η υπόθεση θα μπορούσε να εξεταστεί, για λόγους δημοσίου συμφέροντος. «Γιατί, όταν η απεργία μας κρίθηκε παράνομη (σε προηγούμενη αγωγή της κοινοπραξίας), βρέθηκε τρόπος και εκδικάστηκε αμέσως, ενώ τώρα που πρέπει να κριθεί αν είναι καταχρηστική δε γίνεται συζήτηση;», διερωτώνται οι εργαζόμενοι.

Συνέλευση
Σήμερα, εξάλλου, το Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί νέα γενική συνέλευση, στην οποία η διοίκηση του σωματείου θα εισηγηθεί συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων. «Τα ποσοστά συμμετοχής και η δυναμική που υπάρχει είναι τέτοια, ώστε θεωρούμε βέβαιο ότι θα ανανεωθεί η απόφαση για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων», αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Δημήτρης Παππάς.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα του μετρό προχωρούν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, καθώς αντιδρούν σε περίπου 30 επαναπροσλήψεις εργατοτεχνιτών με βάση τον κατώτατο μισθό των 586 ευρώ μεικτά, αντί για την κλαδική σύμβαση των οικοδόμων, με την οποία αμείβονται οι ίδιοι. Οι συγκεκριμένες προσλήψεις, που έχουν διάρκεια ενός μήνα, προωθήθηκαν προκειμένου να επιταχυνθούν οι ανασκαφές στο σταθμό Δημοκρατίας, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν πριν από τις γιορτές. Μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν κερδήθηκε ο μήνας αυτός, αλλά αντίθετα όλες οι ανασκαφές πήγαν πίσω...
Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, οι κινητοποιήσεις θα σταματήσουν στις 23 Νοεμβρίου. Γιατί τότε; Διότι τότε λήγει η σύμβαση την οποία υπέγραψαν οι 30 επαναπροσληφθέντες. Ομως η ανάγκη για την οποία προσλήφθηκαν δε θα έχει καλυφθεί.
 
Απάντηση με την οποία διαψεύδουν τους ισχυρισμούς της «Αττικό Μετρό» περί πλουσιοπάροχων αμοιβών όσων εργάζονται στα αρχαιολογικά σκάμματα του μετρό έδωσαν χτες οι εργαζόμενοι, με ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο τους. Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι συνεχίζουν για τέταρτη εβδομάδα τις 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες τους, με αίτημα την πληρωμή 30 νεοπροσληφθέντων εργατών με αμοιβές ανάλογες με αυτές που αμείβονται οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της ίδιας ειδικότητας.
Η «Αττικό Μετρό» έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των εργαζομένων και τις αμοιβές τους. «Θα ήμασταν ευτυχείς, αν απολαμβάναμε τις αποδοχές που αναφέρουν, εκτός αν εννοούσαν ότι θα... αυξήσουν τους μισθούς μας σε αυτά τα επίπεδα. Δυστυχώς, όμως, οι αμοιβές μας είναι πολύ μικρότερες», τονίζουν στην ανταπάντησή τους οι εργαζόμενοι.
Μάλιστα, δίνουν στη δημοσιότητα την τελευταία μισθοδοσία του προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρη Κυπριανίδη, για το μήνα Σεπτέμβριο, όπου φαίνεται ότι το ποσό που εισέπραξε ήταν 951,62 ευρώ. «Να μην ξεχνάμε ότι οι οικοδόμοι λαμβάνουν 12 μισθούς ετησίως κι όχι 14», προσθέτουν.
Στα δικαστήρια
Οι εργαζόμενοι απαντούν επίσης στην κρίση που εξέφρασε η «Αττικό Μετρό» για την απεργία τους, την οποία χαρακτήρισε καταχρηστική. «Το δικαίωμά μας να απεργήσουμε θα προτιμούσαμε να το κρίνει το δικαστήριο και όχι η ''Αττικό Μετρό''», λένε χαρακτηριστικά, εν αναμονή και της συζήτησης της υπόθεσης την προσεχή Τρίτη.
Στην ανακοίνωσή τους, τέλος, αναφέρονται στα προβλήματα του μετρό, τα οποία παραμένουν άλυτα. «Θα προτιμούσαμε η ανακοίνωση να μας ενημέρωνε γιατί, ενώ δήλωναν ότι θα παραδοθούν στον ανάδοχο πέντε εργοτάξια μέχρι τέλη Οκτωβρίου, τελικά παραδόθηκε μόνο ένα; Φταίνε οι εργαζόμενοι; Αμείβονται πλουσιοπάροχα οι εργάτες και γι’ αυτό δεν προχωρούν οι παραδόσεις των εργοταξίων στην κοινοπραξία; Ας μας πουν για το λάθος σχεδιασμό του σταθμού Ανάληψης και τον αποκλεισμό των εμπόρων εκεί για πάνω από ένα χρόνο, την ανάγκη για την αποσυναρμολόγηση και επανατοποθέτηση των μετροπόντικων σε αντίθετη φορά, από τη Νέα Ελβετία, τη μη μετεγκατάσταση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, τη μη έγκριση μελέτης των εκτελεσθέντων εργασιών στο σταθμό Σιντριβάνι και πολλά άλλα… Φταίνε οι εργαζόμενοι και οι ''πλουσιοπάροχοι'' μισθοί τους γι' αυτά;», διερωτώνται.
ΝΤ. Κ.