«ο σιωπών δοκεί συναινείν», qui tacet consentire videtur (όπoιoς σιωπά φαίνεται ότι συναινεί)

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Ιωάννης ΒΡΥΖΑΣ
δικηγόρος - Δρ Νομικής - ΔΜΣ Ποινικού Δικαίου
Βασ. Ηρακλείου 37-39
τηλ. 2310-238435 κιν. 6977-813733
Ε-mail : vryzas-1@otenet.gr
546 24 Θεσσαλονίκη

Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017

ΑΕΠΙκές υπερβολές στο ..θέατρο των Αγρών !

Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf

Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf
Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf
Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf



Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός





Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf
 Αλ. Τσίπρας για ΑΕΠΙ: Τα δικαιώματα των δημιουργών θα προστατευθούν

Ο πρωθυπουργός τοποθετήθηκε με αφορμή το θέμα της ΑΕΠΙ

24

Ο Αλέξης Τσίπρας, τοποθετήθηκε με αφορμή το θέμα της ΑΕΠΙ, για το Θεσμικό Πλαίσιο Προστασίας των Πνευματικών Δικαιωμάτων. Επισημαίνει σε γραπτή τοποθέτηση που διένειμε το γραφείο Τύπου:
«Το ζήτημα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων είναι εξαιρετικά ευαίσθητο και έχει πολλές διαστάσεις, πολιτιστικές, οικονομικές, εργασιακές, κοινωνικές. Αφορά στη:
-Διαφύλαξη της δυνατότητας των δημιουργών να ζουν από τη δουλειά τους και τη δημιουργία τους.
– Δυνατότητα των επαγγελματιών να αξιοποιούν αυτό το έργο για την εργασία ή την επιχειρηματική τους δράση, χωρίς δυσανάλογους περιορισμούς. Και, τέλος,
-Αγγίζει το ατομικό δικαίωμα όλων των πολιτών να έχουν μια ευρεία πρόσβαση σε αυτές τις δημιουργίες.
Το ζήτημα της διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων είναι εντέλει ένα ζήτημα δημόσιας πολιτικής.
Η ΑΕΠΙ είναι άλλη μία από τις πολλές θεσμικές «ιδιορρυθμίες» που η Κυβέρνησή μας κληρονόμησε από την κατάσταση της προηγούμενης διακυβέρνησης. Μία «ιδιορρυθμία» ριζωμένη σε βάθος δεκαετιών. Οι τελευταίες εξελίξεις, που ξεκίνησαν από το πόρισμα των ορκωτών λογιστών, που η κυβέρνησή μας είχε παραγγείλει, και φτάνουν στη δικαστική απόφαση για την υποχρέωση της ΑΕΠΙ να αποδώσει αναδρομικά ποσό δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε δημιουργούς λόγω καταχρηστικών ποσοστών προμήθειας για τα λεγόμενα μηχανικά δικαιώματα, μας δείχνουν έναν συγκεκριμένο δρόμο. Ομοίως και η επισήμανση του δικαστηρίου για τη υποχρεωτική συνεκτίμηση, έστω, της γνώμης των δημιουργών για μια σειρά ζητημάτων λειτουργίας της ΑΕΠΙ.
Μπροστά στη διαμορφωμένη αυτή κατάσταση, η επιλογή μας είναι ξεκάθαρη. Τα δικαιώματα των δημιουργών θα προστατευθούν και θα διευρυνθούν. Ο κόσμος της εργασίας του Πολιτισμού έχει ανάγκη από διαφάνεια στη διαχείριση του μόχθου και των δικαιωμάτων του.
Το Υπουργείο Πολιτισμού ορίζει άμεσα προσωρινό επίτροπο για να ασκήσει τον δέοντα έλεγχο επί της ΑΕΠΙ. Επίσης, καταθέτει άμεσα στη Βουλή τον νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα, όπου θα ρυθμίζονται όλα τα σχετικά ζητήματα κατά τρόπο που να μην αφήνει περιθώρια για νέες αυθαιρεσίες και αθέμιτες επιλογές. Η υπόθεση αυτή αφορά στην διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και των επικοινωνιακών δικαιωμάτων της κοινωνίας και δεν έχουμε την παραμικρή πρόθεση να κάνουμε κάτι λιγότερο από αυτό που πρέπει. Μεγάλη ή μικρή, πρόσφατη ή από μακρού χρόνου υπαρκτή, κάθε κακοδαιμονία που χαρακτηρίζει τη λειτουργία των θεσμών της χώρας, είναι στόχος αυτής της κυβέρνησης να εξαλειφθεί».
http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos

 http://e-tetradio.gr/article/11050/I-apantisi-tis-AEPI-kai-i-antapantisi-tou-e-tetRadio


Απίστευτες ΑΕΠΙκές (διαβάστε το και με παύλες...)
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Ιωάννης ΒΡΥΖΑΣ
δικηγόρος - Δρ Νομικής - ΔΜΣ Ποινικού Δικαίου
Βασ. Ηρακλείου 37-39
τηλ. 2310-238435 κιν. 6977-813733
Ε-mail : vryzas-1@otenet.gr
546 24 Θεσσαλονίκη

υπερβολές !

Και μπράβο στον αστυνομικό διοικητή της περιοχής, που συνέλαβε (αυθωρεί και παραχρήμα) τον όπως όλα δείχνουν ...επικίνδυνο τρομοκράτη του χωριού !

Ευτυχώς που (σοβαρά τώρα) ... έχουμε εμπιστοσύνη στην Ελληνική Δικαιοσύνη.



Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός





Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf



Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός





Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf



Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός





Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf



Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός





Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf



Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός





Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.

Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο...».
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».
- See more at: http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos#sthash.58qqPPjX.dpuf