«ο σιωπών δοκεί συναινείν», qui tacet consentire videtur (όπoιoς σιωπά φαίνεται ότι συναινεί)

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Ιωάννης ΒΡΥΖΑΣ
δικηγόρος - Δρ Νομικής - ΔΜΣ Ποινικού Δικαίου
Βασ. Ηρακλείου 37-39
τηλ. 2310-238435 κιν. 6977-813733
Ε-mail : vryzas-1@otenet.gr
546 24 Θεσσαλονίκη

Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

Δήλωση Βαλερύ Ζισκάρ Ντ’ Εστέν στην "Κ" υπέρ της δραχμής !

δήλωση Ντ’ Εστέν στην «Κ»




" Δεν δείχνει εξαιρετικά αισιόδοξος για την προοπτική της Ελλάδας εντός της Ευρωζώνης ο πρώην πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, Βαλερί Ζισκάρ ντ’ Εστέν. Οπως λέει χαρακτηριστικά με σημερινή του δήλωση στην «Κ», «εάν υπάρξει συμφωνία την Κυριακή, το καλύτερο σενάριο είναι να κερδηθούν 3 μήνες». Και υπενθυμίζει με νόημα ότι έως το 2003 η Ελλάδα ζούσε στους κόλπους της Ε.Ε. με το δικό της εθνικό νόμισμα....
«Ο φόβος είναι η έξοδος από την Ευρωζώνη. 
Εάν η κυβέρνηση επιλέξει το ευρώ και την ταυτόχρονη μείωση του δημόσιου χρέους κατά 33%, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο ".

εφημ. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Κυριακή 12.7.2015 /ΑΛΕΞΙΑ ΚΕΦΑΛΑ

[σχόλιο γιάννη βρύζα : 
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΘΑ τολμήσουν τα λαμόγια των ΜΜΕ-ΚΕΕΛΠΟ 
να ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ ΩΣ ... "ΛΟΜΠΙΣΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΧΜΗΣ" ;;;;]



ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Ιωάννης ΒΡΥΖΑΣ
δικηγόρος - Δρ Νομικής - ΔΜΣ Ποινικού Δικαίου
Βασ. Ηρακλείου 37-39
τηλ. 2310-238435 κιν. 6977-813733
Ε-mail : vryzas-1@otenet.gr
546 24 Θεσσαλονίκη


Ζισκάρ ντ΄Εστέν: «Λύση στο πρόβλημα της Ελλάδας, η φιλική έξοδος από το Ευρώ»
Πηγή: Express.gr  19/02/15-12:20
Ο πρώην Πρόεδρος της Γαλλίας Valéry Giscard d'Estaing (Βαλερί Ζισκάρ ντ' Εστέν) θεωρεί ότι η Ελλάδα «πρέπει να βγει από την ευρωζώνη», μέσω μίας «friendly exit», διότι «δεν είναι σε θέση να διευθετήσει τα προβλήματά της, παρά επιστρέφοντας σε ένα νόμισμα που μπορεί να υποτιμηθεί». «Το θεμελιώδες θέμα είναι εάν η ελληνική οικονομία είναι σε θέση να επανεκκινήσει και να ευημερήσει με ένα τόσο ισχυρό νόμισμα όσο το ευρώ. Η απάντηση είναι σαφώς αρνητική. Αλλά αντί να επικεντρωθούν σε αυτό το θέμα ουσίας και να δώσουν απάντηση, οι Ευρωπαίοι επικεντρώνονται στο ελληνικό χρέος» δηλώνει ο Ζισκάρ ντ' Εστέν σε συνέντευξή του, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Les Echos.

Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο της Γαλλίας (1974-1981) και πρώην πρόεδρο της Σύμβασης για το μέλλον της Ευρώπης στις αρχές της δεκαετίας του 2000, «η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να διευθετήσει τα προβλήματά της σήμερα παρά αν αποκτήσει ένα νόμισμα που να μπορεί να υποτιμηθεί». «Πρέπει λοιπόν αντιμετωπισθεί με ηρεμία, ψύχραιμα, αυτό το σενάριο, προς το συμφέρον της ίδιας της Ελλάδας. Είναι παράλογο να λέμε ότι αυτό θα ισοδυναμούσε με αποτυχία της Ευρώπης».

«Η Ελλάδα έχει τη θέση της, απολύτως, στην Ευρωπαϊκή Ενωση» διαβεβαιώνει.

«Εγκαταλείποντας τη χρήση του ευρώ, το μόνο που θα έκανε θα ήταν να βρεθεί μαζί με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Τσεχική Δημοκρατία κλπ, που δεν το υιοθέτησαν. Ακόμη καλύτερα: αυτή η έξοδος θα τής επέτρεπε να προετοιμάσει ενδεχόμενη επιστροφή της, αργότερα. Η διαδικασία αυτή μίας συντεταγμένης εξόδου πρέπει και μπορεί να πραγματοποιηθεί κατά μη συγκρουσιακό τρόπο, προς το αμοιβαίο συμφέρον κάθε πλευράς. Αυτό εγώ θα το ονόμαζα "friendly exit", έξοδο σε φιλικό πνεύμα» συνεχίζει ο Ζισκάρ ντ΄Εστέν.

Ο νεός πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξελέγη βάσει ενός προγράμματος «που δεν μπορεί να υλοποιηθεί με ένα ισχυρό νόμισμα» λέει.

«Η είσοδος της Ελλάδας στην ευρωζώνη το 2001 υπήρξε προφανές σφάλμα. Ήμουν εναντίον τότε και το λέω. Οι Γερμανοί ήταν επίσης εναντίον. Το αποδέχθηκαν διότι άλλοι, κυρίως η Γαλλία, επέμειναν προς αυτήν την κατεύθυνση».

βλέπε και
http://vryzas-lawyer.blogspot.gr/2013/09/blog-post_8665.html
και

«Κατάλογο με  φ ρ ι κ α λ ε ό τ η τ ε ς» 

χαρακτηρίζει το Der Spiegel τα μέτρα που ζητεί το Eurogroup

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  ΤΑ ΝΕΑ 12/07/2015 23:42 |
«Κατάλογο με φρικαλεότητες» χαρακτηρίζει το Der Spiegel τα μέτρα που ζητεί το Eurogroup
«Κατάλογο με φρικαλεότητες» χαρακτηρίζει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel τα μέτρα που ζητεί το Eurogroup να κάνει αποδεκτά η Ελλάδα, κάνοντας μάλιστα λόγο για «ηθελημένη ταπείνωση» της χώρας.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό το κείμενο που προσπαθεί να επιβάλει το Eurogroup αποτελείται από τρία μέρη:

-Τα πρώτα μέτρα θα πρέπει να περάσουν ως την επόμενη Τετάρτη 15 Ιουλίου στο ελληνικό κοινοβούλιο, προκειμένου να αποκατασταθεί η «εμπιστοσύνη» των εταίρων . Αυτά περιλαμβάνουν τις αλλαγές στο ΦΠΑ και το ασφαλιστικό σύστημα . Επιπλέον, ζητείται μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος και πλήρη ανεξαρτησία της ελληνικής στατιστικής αρχής ΕΛΣΤΑΤ .

Δεύτερον-γράφει το γερμανικό περιοδικό- ακολουθούν μια σειρά αιτήματα, τα οποία πρέπει να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση πριν από τις διαπραγματεύσεις για πρόγραμμα διάσωσης .

Τρίτον , οι υπουργοί Οικονομικών θα συζητήσουν τις οικονομικές ανάγκες της Ελλάδας για τα επόμενα τρία χρόνια που θα διαρκεί το πρόγραμμα . Στο πλαίσιο αυτό ενδέχεται να απαντηθεί και το ερώτημα για το πώς θα αντιμετωπιστεί το θέμα του χρέους της χώρας.

Στη συνέχεια-γράφει το γερμανικό περιοδικό -η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να αντιμετωπίσει ως τις 20 Ιουλίου και πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων ,θέματα όπως η εξεύρεση τρόπου αντιστάθμισης της δικαστικής απόφασης που έκρινε παράνομες τις περικοπές στα συντάξεις το 2012 .

Θα πρέπει επίσης να επιλυθούν και «λεπτομέρειες», όπως το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και η ιδιωτικοποίηση του ελληνικού φορέα εκμετάλλευσης του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας ΑΔΜΗΕ, γράφει το Spiegel.

 “Επιπλέον, και αυτό είναι το νέο, οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης ζητούν μια σειρά άλλων μέτρων ,όπως περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις είτε με ελληνική πρόταση, είτε με την γερμανική που προβλέπει τη δημιουργία Ταμείου ύψους 50 δις.ευρώ»,προσθέτει

Το τρίτο μέρος του κειμένου αναφέρεται στις οικονομικές απαιτήσεις, γράφει το Spiegel: “ To Eurogroup εκτιμά ότι οι ελληνικές χρηματοδοτικές ανάγκες για τα επόμενα τρία χρόνια - και επομένως το πεδίο εφαρμογής του νέου προγράμματος – ανέρχονται σε 82 -86 δις. ευρώ».Σχετικά με το θέμα του δημόσιου χρέους , το κείμενο του Eurogroup αναφέρει: Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, αλλά δεν είναι δυνατόν να υπάρξει κούρεμα".
  
Μέτρα - φωτιά και λαύρα για το λαό φέρνει η απόφαση της Συνόδου Κορυφής
Δημοσίευση: WWW.902.GR Δευ, 13/07/2015 - 17:50



«Η Σύνοδος Κορυφής για το ευρώ υπογραμμίζει την κρίσιμη ανάγκη να επανοικοδομηθεί η εμπιστοσύνη με τις ελληνικές Αρχές, ως προαπαιτούμενο για μια πιθανή μελλοντική συμφωνία για ένα πρόγραμμα μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM)».
Με αυτές τις λέξεις ξεκινάει η Δήλωση της Συνόδου Κορυφής των κρατών μελών της Eυρωζώνης, που ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί μετά από 17 ώρες διαβουλεύσεων και διαπραγματεύσεων. Το πνεύμα αυτό διαπνέει όλο το κείμενο, βάζοντας στο προσκήνιο το ζήτημα της fast - track υλοποίησης όλων των αντιλαϊκών μέτρων που έχουν πέσει στο τραπέζι το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ως μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης προκειμένου να εκκινήσουν οι συζητήσεις για ένα νέο δανειακό πακέτο προς την Ελλάδα από τον ESM. Παράλληλα, στην απόφαση καταγράφεται η συνέχιση της παρουσίας του ΔΝΤ, καθώς σημειώνεται ότι «ένα κράτος - μέλος της Eυρωζώνης που ζητά οικονομική βοήθεια από τον ESM αναμένεται να απευθύνει, όταν είναι δυνατόν, ένα παρόμοιο αίτημα προς το ΔΝΤ. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για το Γιούρογκρουπ προκειμένου να συμφωνήσει σε ένα νέο πρόγραμμα από τον ESM. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της στήριξης του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από τον Μάρτη 2016». 
Η Σύνοδος Κορυφής «χαιρετίζει τη δέσμευση των ελληνικών Αρχών να νομοθετήσουν χωρίς χρονοτριβή μια πρώτη σειρά μέτρων», στην οποία περιλαμβάνεται: 
Μέχρι τις 15 Ιούλη:
  • Ο εξορθολογισμός του συστήματος ΦΠΑ και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης για να αυξηθούν τα έσοδα.
  • Άμεσα μέτρα για την βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, ως μέρος συνολικού προγράμματος μεταρρύθμισης των συντάξεων.
  • Διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ.
  • Πλήρης εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη σταθερότητα, τον συντονισμό και τη διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, κυρίως με την έναρξη λειτουργίας του Δημοσιονομικού Συμβουλίου πριν από την οριστικοποίηση του Μνημονίου Συνεννόησης και με την εισαγωγή ημιαυτόματων περικοπών δαπανών σε περίπτωση παρεκκλίσεων από φιλόδοξους στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος, αφού ζητηθεί η γνώμη του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και με την επιφύλαξη προηγούμενης έγκρισης από τους θεσμούς.
Μέχρι τις 22 Ιούλη: 
  • Θέσπιση του Νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
  • Υλοποίηση της ευρωπαϊκής οδηγίας BRRD, που προβλέπει τη στήριξη και εξυγίανση των τραπεζών μέσω εκκαθάρισης, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 
Η απόφαση της Συνόδου Κορυφής διευκρινίζει πως «αμέσως μετά, και μόνον μετά τη νομική εφαρμογή των τεσσάρων πρώτων προαναφερόμενων μέτρων καθώς και την έγκριση όλων των δεσμεύσεων που περιέχονται στο παρόν έγγραφο από την Ελληνική Βουλή, κατόπιν επαλήθευσης από τους θεσμούς και την Ευρωομάδα, μπορεί να ληφθεί απόφαση προκειμένου να δοθεί στους θεσμούς η εντολή διαπραγμάτευσης μνημονίου συνεννόησης».
Η βαρβαρότητα δεν έχει τέλος
Στην απόφαση γίνεται σαφές ότι η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης θα «εμπλουτιστεί» με όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο παρέμεναν στο τραπέζι όλα τα προηγούμενα χρόνια, και τα οποία αποτελούν «βάση» για να ξεκινήσει να γράφεται το νέο μνημόνιο. Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Προκειμένου να αποτελέσει τη βάση για την επιτυχή σύναψη του μνημονίου συνεννόησης, η ελληνική πρόταση μεταρρυθμιστικών μέτρων πρέπει να ενισχυθεί σε σημαντικό βαθμό ώστε να ληφθεί υπόψη η σοβαρή επιδείνωση της οικονομικής και δημοσιονομικής θέσης της χώρας το τελευταίο έτος. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευθεί επισήμως να ενισχύσει τις προτάσεις της σε τομείς που έχουν προσδιορίσει οι θεσμοί, με ικανοποιητικό και σαφές χρονοδιάγραμμα για τη θέσπιση και την εφαρμογή νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένων των διαρθρωτικών κριτηρίων, των ορόσημων και των ποσοτικών κριτηρίων, ώστε να είναι σαφής η κατεύθυνση των πολιτικών μεσοπρόθεσμα».
Σε αυτό το πλαίσιο θα έρθουν μέτρα - φωτιά στο Aσφαλιστικό, στις εργασιακές σχέσεις και σε άλλους τομείς. Έτσι η κυβέρνηση δεσμεύεται:
  • Να πραγματοποιήσει φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό και να προσδιορίσει πολιτικές ώστε να αντισταθμίσει πλήρως τον δημοσιονομικό αντίκτυπο της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση του 2012, καθώς και να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή εναλλακτικά μέτρα που θα συμφωνηθούν αμοιβαία ως τον Οκτώβρη του 2015. Με βάση τα συγκεκριμένα μέτρα που πρότεινε η ελληνική κυβέρνηση, σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται -τουλάχιστον- η άμεση αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67, η αύξηση του προστίμου για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, στενότερη σύνδεση εισφορών - παροχών, καθιέρωση εισφοράς Υγείας στις επικουρικές συντάξεις, αύξηση εισφορών Υγείας στις κύριες συντάξεις, αύξηση εισφορών στους αυτοαπασχολούμενους ανάλογα με το εισόδημα, πρόσθετες ενοποιήσεις ταμείων με περικοπές παροχών κ.ά.
  • Να προχωρήσει σε πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων με σαφές χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση όλων των συστάσεων της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ Ι, μεταξύ άλλων για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή, τις περιόδους εκπτώσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, το γάλα και τα αρτοποιεία, εκτός από τις συστάσεις για τα μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά προϊόντα, οι οποίες θα εφαρμοστούν σε επόμενο στάδιο, καθώς και για το άνοιγμα των μακροοικονομικώς κρίσιμων κλειστών επαγγελμάτων (π.χ. μεταφορές με οχηματαγωγά). Στο πλαίσιο των επακόλουθων ενεργειών σύμφωνα με την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ ΙΙ, πρέπει να συμπεριληφθεί στις προαπαιτούμενες δράσεις η μεταποίηση.
  • Να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), εκτός αν μπορούν να βρεθούν μέτρα αντικατάστασης με ισοδύναμο αποτέλεσμα για τον ανταγωνισμό, βάσει συμφωνίας με τους θεσμούς.
  • Στην αγορά εργασίας να προχωρήσει σε αυστηρή επανεξέταση και εκσυγχρονισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων, των εργατικών κινητοποιήσεων και, σύμφωνα με την οικεία οδηγία και βέλτιστη πρακτική της ΕΕ, των ομαδικών απολύσεων βάσει του χρονοδιαγράμματος και της προσέγγισης που έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς. Κατόπιν της επανεξέτασης αυτής, οι πολιτικές για την αγορά εργασίας πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές, θα πρέπει δε να μη συνεπάγονται την επιστροφή σε παλαιότερα πλαίσια πολιτικής ασύμβατα με τους στόχους της προώθησης βιώσιμης ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς.
  • Να πραγματοποιήσει τα απαραίτητα βήματα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων τόσο αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια όσο και μέτρων για την ενδυνάμωση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, ιδίως με την εξάλειψη κάθε πιθανότητας πολιτικών παρεμβάσεων, ιδιαίτερα στις διαδικασίες διορισμού.
Επιβεβαιώνοντας ότι αυτή είναι μια πρώτη δέσμη μέτρων, η οποία θα συμπληρώνεται διαρκώς στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης για το τρίτο δάνειο, η απόφαση αναφέρει: «Οι αναφερόμενες ανωτέρω δεσμεύσεις αποτελούν ελάχιστες απαιτήσεις για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις ελληνικές αρχές. Εντούτοις, η σύνοδος κορυφής για το ευρώ κατέστησε σαφές ότι η έναρξη διαπραγματεύσεων δεν προδικάζει οποιαδήποτε ενδεχόμενη τελική συμφωνία επί νέου προγράμματος του ΕSM, η οποία θα πρέπει να βασίζεται σε απόφαση επί του συνολικού πακέτου (περιλαμβανομένων των χρηματοδοτικών αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και της πιθανής ενδιάμεσης χρηματοδότησης)». Με άλλα λόγια, σκληρά μέτρα - οδοστρωτήρας σε βάρος του λαού ως προϋπόθεση για να... εκκινήσει η διαπραγμάτευση, που με αντάλλαγμα επιπλέον αντιλαϊκά μέτρα, μπορεί και να εγκρίνει το νέο μνημόνιο 3. 
Στο σφυρί η δημόσια περιουσία 
Η απόφαση προβλέπει τη δημιουργία ενός ταμείου που θα συγκεντρώσει «επιδιωκόμενο ποσό» 50 δισ. ευρώ από την εκποίηση κρατικής περιουσίας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι επειδή υπάρχει διάχυτη η εκτίμηση ότι είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν 50 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις, η απόφαση της Συνόδου Κορυφής διευκρινίζει ότι τα μεν 25 δισ. ευρώ θα δοθούν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και στη συνέχεια λέει «το 50% κάθε εναπομείναντος ευρώ (τουτέστιν, 50% των 25 δισ. ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση της αναλογίας χρέους / ΑΕΠ, το δε υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις», προκειμένου να ενισχυθούν με απευθείας χρήμα οι μονοπωλιακοί όμιλοι. Το ταμείο αυτό «θα συσταθεί στην Ελλάδα υπό τη διαχείριση των ελληνικών αρχών και την εποπτεία των οικείων ευρωπαϊκών θεσμών».
Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται επιπλέον για σαρωτικές αλλαγές στο δημόσιο τομέα, ώστε να «εκσυγχρονιστεί» και να «αποπολιτικοποιηθεί», η δημόσια διοίκηση και αναμένεται να υποβάλει μια πρώτη πρόταση έως τις 20 Ιούλη, «ύστερα από συζητήσεις με τους θεσμούς. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος της ελληνικής διοίκησης, βάσει χρονοδιαγράμματος σε συμφωνία με τους θεσμούς»
Η συμφωνία περιλαμβάνει την αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος με επιτόπιους ελέγχους στην Αθήνα, καθώς αναφέρεται ότι η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται «να εξομαλύνει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων επιτόπιων εργασιών στην Αθήνα, ώστε να βελτιωθούν η υλοποίηση και η παρακολούθηση του προγράμματος». Επίσης επισημαίνεται ότι «η κυβέρνηση οφείλει να διαβουλεύεται και να συμφωνεί με τους θεσμούς όσον αφορά όλα τα νομοσχέδια στους σχετικούς τομείς, αρκετό χρόνο πριν από την υποβολή τους σε δημόσια διαβούλευση ή στη Βουλή». Μάλιστα με εξαίρεση το «νόμο για την ανθρωπιστική κρίση», η ελληνική κυβέρνηση θα «τροποποιήσει» όλες τις νομοθετικές πράξεις «που δεν συνάδουν με τη συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου» ή «θα προσδιορίσει σαφή ισοδύναμα για την αντιστάθμιση των δικαιωμάτων που αποκτήθηκαν συνεπεία των ανωτέρω πράξεων». Με άλλα λόγια, ή θα πάρει πίσω ψηφισμένους νόμους ή θα φέρει επιπλέον μέτρα ως ισοδύναμα... 
Κολοσσιαίο δάνειο 
Το ύψος του δανείου καθορίζεται μεταξύ 82 και 86 δισ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες χρηματοδοτικές ανάγκες υπολογίζονται σε 7 δισ. ευρώ έως τις 20 Ιούλη και σε ακόμη 5 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.
Ως προς το ποιος έχει να περιμένει κάτι από τα δάνεια, είναι αποκαλυπτικό το σημείο της απόφασης της Συνόδου Κορυφής όπου ξεκαθαρίζεται: «Λόγω των σοβαρότατων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ελληνικός χρηματοπιστωτικός τομέας, ο συνολικός φάκελος του πιθανού νέου προγράμματος του ESM θα πρέπει να περιλάβει τη δημιουργία αποθεματικού ασφαλείας ύψους 10 ως 25 δισ. για τον τραπεζικό τομέα, ώστε να αντιμετωπιστούν οι πιθανές ανάγκες για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και το κόστος εξυγίανσης». 
Για το θέμα του κρατικού χρέους αναφέρεται ότι η βιωσιμότητα του μπορεί να εξεταστεί στο «πνεύμα» της δήλωσης του Eurogroup του 2012. Η απόφαση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ληφθούν πρόσθετα μέτρα για τη βιωσιμότητα του όπως η πιθανή παράταση της περιόδου χάριτος και αποπληρωμής, αλλά αποκλείεται η μείωση της ονομαστικής του αξίας. Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά θα εξαρτηθούν «από την πλήρη υλοποίηση των μέτρων τα οποία πρόκειται να συμφωνηθούν» και θα εξεταστούν «μετά την πρώτη θετική ολοκλήρωση της αξιολόγησης».
Η απόφαση της Συνόδου κάνει αναφορά στην χορήγηση 35 δισ. ευρώ στην Ελλάδα από τα διάφορα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία καταλήγουν στους μονοπωλιακούς ομίλους.